Powstanie i rozwoj firmy

Firmy biorące się pracą czy same sprzedażą produktów posiadają co najmniej jeden magazyn. Wyróżniamy magazyn wyrobów gotowych jak również półproduktów. Oba skoncentrowane są na określonym przechowywaniu i opisaniu poszczególnych partii materiałów. Magazyn to nieodłączny atrybut procesu logistycznego danego przedsiębiorstwa. Podczas jego struktur należy ściśle określić jego wartość. Każdy z nich powinien ściśle nawiązywać do pierwszych zadań logistyki jak: zaopatrzenie, praca i dystrybucja. W projektu polepszenia funkcjonowania magazynów firmowych warto zastosować specjalne programy komputerowe, ułatwiające lokalizację danych towarów oraz wyrobów. Drinkom spośród nich istnieje szeroko rozbudowana baza programów np. optima. Optima magazyn to plan do uprawiania magazynu i sprzedaży.

Jego budowa i eksploatacja stanowi bardzo intuicyjna. I można wspomóc się samouczkiem. Krok po kroku opisuje prace związane z fakturowaniem, wydawaniem dokumentów sprzedaży, wystawianiem korekt. Każdy rozdział poprzedza terminarz z ważnymi pojęciami odnośnie księgowości. Moduł magazynu zawiera m.in.: Jak tworzyć kartoteki towarowe? Jak dać nowy materiał? Jak przygotować wydanie zewnętrzne? Zasób magazynowy jest wdrażany w oparciu o dokumenty magazynowe (Bilans Otwarcia, PW, PZ, MM, WZ, PZ, MM, RW; korekty dokumentów: WZ, RW, PZ, PW, BOM, MM). Dokonując wydania danego produktu od razu robiony jest wyrób z określonego zasobu (dostawy). Program Optima magazyn umożliwia prowadzenie kilku magazynów zarówno polskich i dalekich w kraju jednej podstawy danych. Sporządzane dokumenty MM informują o przesunięciach między magazynowych. W ciemny i prosty rozwiązanie możemy wykonać inwentaryzację dostępnych towarów magazynowych. Program zawiera funkcję inwentaryzacji, stawiającą się z trzech etapów: przygotowanie arkuszy inwentaryzacyjnych, uzupełnienie stanów rzeczywistych artykułów w magazynach, utworzenie dokumentów korygujących. W samouczku znajdziemy porady jak dobrze stworzyć arkusz inwentaryzacyjny, można również posłużyć się arkuszami pomocniczymi. Sprawnie zorganizowany magazyn pod względem logistycznym i przejrzysta dokumentacja przyczyniają się do bliskiego przekazywania materiałów pomiędzy kolejnymi celami w spółce.